جنگل های بکر ایران
نوشته شده توسط : triptravel

از شرقی ترین نقطه ی حاشیه دریای خزر تا غربی ترین نقطه ی آن، پوشیده از جنگل های سبز و زیبا است. تقریبا همه ما به شهرهای شمالی سفر کرده و در جنگل های معروف آنجا کمپ کرده ایم. اما جالب است بدانید که از میان تمام این جنگل ها هنوز تعدادی وجود دارند که دست نخورده و بکر باقی مانده اند. این جنگل های زیبا و دل انگیز، گویی تکه ای از بهشت اند و قدمت بعضی از آنها به سالها قبل باز میگردد. این روز ها خیلی از ما، درگیر دود و دم زندگی شهری شده ایم و سفر به این جنگل ها قطعا بهترین لطفی است که میتوانیم در حق خودمان بکنیم.با ما همراه باشید تا در ادامه ی این مقاله به شما تعدادی از این جنگل های زیبا و تماشایی را معرفی کنیم. همچنین شما می توانید برای تهیه ی بلیط هواپیما به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

 

جنگل الیمستان – آمل

 

در ۲۰ کیلومتری جاده هراز به آمل روستایی به نام الیمستان واقع شده است. وقتی وارد روستا شدید و از آن گذشتید به جنگل الیمستان میرسید که محل رویش گیاه "الیما" است و نام این جنگل نیز از این گیاه گرفته شده. سالانه توریست های زیادی به این جنگل رویایی سفر میکنند و زیبایی این منطقه، توجه عکاسان داخلی و خارجی متعددی را به خود جلب کرده است. طبیعت بکر، چشم انداز تماشایی جنگل و مراتع سرسبز جنگل الیمستان شما را شگفت زده خواهد کرد. در این جنگل دو حفره ی بزرگ وجود دارد که در اثر برخورد شهاب سنگ با زمین بوجود آمده اند اما اهالی روستا معتقدند که روزی رستم در آن نقطه زانو زده  و از آب چشمه نوشیده است که به آن نقش پای رستم میگویند.

 

جنگل اولنگ – شاهرود

 

جنگل زیبای اولنگ در ارتفاعات شهر شاهرود واقع شده و به دلیل اینکه هنوز ناشناخته است، بسیار بکر مانده و پوشش گیاهی آن بسیار فشرده است. پس از کشف معدن ذغال سنگ مسئولان به فکر ساخت جاده ای افتادند که دسترسی به این جنگل را آسان کرده است. بالا بودن ارتفاع این جنگل باعث کاهش دما در این منطقه شده است. همچنین چشمه ها و رود های زیادی از دل این کوه میجوشند و سرازیر میشوند که موقیعیت فوق العاده ای را برای رشد گیاهان ایجاد کرده اند. شرایط اقلیمی این جنگل به گونه ای است که محل زندگی انواع حیوانات و دارای پوشش های گیاهی مختلف است. گفته میشود که ۹۸ روز از سال این منطقه یخبندان است و عموما در فصل زمستان در آنجا شاهد بارش برف هستیم، در نتیجه اگر قصد رفتن به این جنگل را دارید بهتر است فصل تابستان را انتخاب کنید.

 

جنگل مازیچال – کلاردشت

 

 اگر از کلاردشت به سمت مرزن آباد بروید و سپس آن مسیر را به سمت عباس آباد ادامه دهید، وارد زمین های مازیچال میشوید. جنگل های مازیچال در ارتفاعات قرار دارند و اگر شرایط جوی مناسب باشد، شاهد پدیده اقیانوس ابر نیز خواهید بود، اما اگر ابرها روی خوشی به شما نشان ندادند، اصلا نگران نباشید، چرا که در این صورت محو تماشای منظره چشم نواز چالوس تا رامسر خواهید شد. “مازی” در گویش محلی به معنی درخت بلوط است و نام این جنگل به علت وجود انبوهی از درختان بلوط مازیچال گذاشته شده است. در فصل بهار و تابستان، عطر گل های وحشی این منطقه زیبایی آنجا را دو چندان میکند. شما میتوانید پس از عبور از میان درختان در این محل کمپ کنید، از سکوت طبیعت در شب لذت ببرید و صبح با صدای پرندگان از خواب بیدار شوید. اما اگر قصد دارید که شب را در آنجا سپری کنید حتما با افراد حرفه ای همسفر شوید تا از خطر حمله حیوانات وحشی دور بمانید و خاطره ای خوش از آنجا برای خود ثبت کنید. بهترین زمان سفر به این منطقه، فصل بهار و تابستان است اما فراموش نکنید که همراه خود لباس گرم ببرید.

 

جنگل زانوس – نوشهر

 

جنگل زانوس از نوع جنگل های هیرکانی است یعنی برگ های گیاهان آن پهن هستند و مساحت آن تقریبا ده هزار هکتار است. در این جنگل درختان جوان، میان سال و همچنین مسن دیده میشوند که به دلیل عدم دسترسی و فقدان جاده های جنگلی در امان مانده اند. نام این منطقه زانوس است که به محل رویش درخت چنار گفته میشود. میوه های جنگلی زانوس شامل سیب وحشی، آلوچه ی وحشی، گلابی وحشی، بارانک، ازگیل، زرشک کبود و زرشک قرمز است. پوشش گیاهی این منطقه به دلیل بارش زیاد برف و باران بسیار متنوع است و نه تنها چراگاه مناسبی برای دام های اهلی و حیوانات وحشی است، بلکه گیاهان دارویی بسیار زیادی از جمله شیرین بیان، نعنا،گل گاو زبان، گل بنفشه، آویشن، خاک شیر و ... نیز در آنجا رشد میکنند.

 

جنگل دالخانی – رامسر

 

جنگل دالخانی یک جنگل کوهستانی است که تنها ۳۰ کیلومتر با شهر رامسر فاصه دارد و در امتداد جنگل های رامسر پدید آمده وآب و هوای این جنگل در تمام فصل های سال بسیار دل انگیز است. سطح جنگل در اکثر مواقع پوشیده از مه بوده که تصویر بسیار خیال انگیزی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. شما میتوانید به همراه عزیزانتان در آلاچیق های چوبی این جنگل بساط پیک نیک خود را برپا کنید و برای چند ساعتی از هوای خوش آنجا نهایت لذت را ببرید. ما به شما پیشنهاد میکنیم که در طول روز به این مکان بروید اما شب را در آنجا سپری نکنید، زیرا این منطقه شب ها پر از حشره  میشود و احتمال دارد شغال ها نیز به شما حمله کنند. اگر هدفتان از رفتن به دالخالی، جنگل گردی است، فراموش نکنید که کفش و لباس مناسب بپوشید، حتما خوراکی سبک و آب آشامیدنی نیز همراه خود داشته باشید.

 

جنگل راش – سوادکوه

 

این جنگل به بلندای قامت درختانش قدمت دارد و آرایش زیبای درختان آن شما را محو تماشا خود میکند. اگر عاشق فصل پاییز هستید، جنگل راش بهترین مقصد سفر برای شما است، در این فصل زمین آنجا پوشیده از برگ های زرد پاییزی است و خش خش برگ ها زیر پاهایتان تنها موسیقی دلنوازی است که خواهید شنید. این مکان بخشی از جنگل باستانی هیرکانی است که عمر آن به دوران ژوراسیک بازمیگردد. فاصله آن با تهران حدود سه ساعت و نیم بوده و با ساری فقط ۱۰۰کیلومتر فاصله دارد. ابتدای مسیر این جنگل یک جاده خاکی است که میتوان  این راه را پیاده طی کرده و یا برای رسیدن به جنگل از ماشین های محلی استفاده کرد. جالب است بدانید که گاهی ارتفاع درختان آنجا به ۴۰ متر نیز میرسد. بهترین فصل برای بازدید از این مکان فصل پاییز است زیرا در زمستان دسترسی به آن جا سخت خواهد بود و حتما باید تجهیزاتتان تکمیل باشد.

 

 جنگل های بکر ایران

 





:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: